Notícies
Rull comenta amb els empresaris de Terrassa com seran els futurs peatges
29-03-2017
Rull comenta amb els empresaris de Terrassa com seran els futurs peatges

El Ple de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, encapçalat pel president de l’entitat, Marià Galí, va mantenir dilluns una trobada amb Josep Rull, Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per parlar de la situació actual i la projecció de futur en l'àmbit de les infraestructures a Catalunya i a la demarcació. En el transcurs de la trobada, els membres del Ple van tenir l’oportunitat d’aprofundir en l’anàlisi de les perspectives en infraestructures tant per Catalunya com per a la Demarcació de la Cambra. El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va fer un repàs de l’estat de tots els projectes d’infraestructures que actualment la conselleria té sobre la taula: la mobilitat ferroviària, el corredor mediterrani, el quart cinturó, els peatges, la C-58 i l’enllaç AP-7 – A-2. El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, va traslladar al Conseller la inquietud dels empresaris per a la fi programada de les concessions de la majoria d’alguns dels peatges de Catalunya com: AP-7 Cambrils – València, AP-7 Nord, l’AP-2, la C-32 al Maresme i la C-33 al Vallès. El Conseller de Territori i Sostenibilitat va posar sobre la taula un nou sistema de finançament que, segons va afirmar, és pel que s’aposta des de la Generalitat de Catalunya: el sistema de pagament per vinyeta. Aquesta nova forma de recaptació es basaria en el pagament per disponibilitat i seria una taxa anual que es pagaria en funció del període i l’ús que se li doni al vehicle. Des d’un inici, Josep Rull, va desestimar la possibilitat del lliure pagament i ho va fer apuntant al dèficit fiscal de manteniment de carreteres que té Catalunya, que actualment se situa als 600 milions d’euros. En aquest sentit, i en la línea de la reflexió que va exposar a l’inici de la trobada el President de la Cambra, Josep Rull va manifestar la seva preocupació pel que fa les inversions de l’Estat Espanyol en infraestructures, les quals se situen molt per sota de la participació que té Catalunya al PIB de l’Estat. Concretament, la inversió en infraestructures és actualment d’un 8% mentre que el PIB de Catalunya en l’estat Espanyol és del 18%.