Potenciar els valors tangibles i intangibles que té Terrassa per tenir una imatge forta i posicionar la ciutat al món. És l’objectiu que s’ha marcat el govern de la ciutat i, per això, el Servei de Relacions Europees i Internacionals ha organitzat una jornada de projecció territorial. S’ha fet al Vapor Universitari i hi han participat unes 150 persones, representants d’empreses, institucions i entitats, tècnics municipals i alumnes de l’escola d’hostaleria Cavall Bernat. La jornada s’ha basat en dues ponències. Una del llicenciat en Geografia Jordi de San Eugenio sobre la importància estratègica de la imatge com a factor clau per la competitivitat d’un territori. L’altra, de l’expert en promoció territorial Juan Carlos Belloso sobre les eines i reptes que té Terrassa per projectar-se en el territori. Jordi de San Eugenio: "Parlem de competitivitat, de coneixement i de reconeixement per obtenir una diferenciació que ens permetrà que algú ens posicioni en la seva ment i pensi en Terrassa er fer-hi inversions o captar-hi talent. Anem mes enllà del turisme per treballar amb tots els agents i activitats que pivoten al voltant d'un territori". Amadeu Aguado, tinent d’alcalde de Cultura, Innovació i Projecció de la Ciutat: "La imatge o reputació d’un territori ha de ser construïda sobre aquells atributs que són positius, atractius, únics, sostenibles i rellevants pels diferents tipis de públic intens i externs". Per tancar el matí, representants de la Cecot, la Cambra de Comerç, l’Ajuntament i la UPC han explicat les seves experiències en imatge i projecció en una taula rodona. Ja a la tarda, diversos grups de treball analitzen en paral·lel les potencialitats locals de Terrassa er després posar-les en comú.