Un total de 35 representants de clústers, associacions sectorials i dinamitzadors de la indústria creativa i cultural d'Itàlia, França, Eslovènia, Grècia i Espanya van participar fins ahir en unes jornades de formació en internacionalització i promoció a la seu de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa. La càmera local va rebre l'encàrrec dels socis del projecte europeu Chimera de dissenyar i impartir el programa de formació destinat a dotar de competències en màrqueting de planificació estratègica, internacionalització i màrqueting digital als directors i gestors de clústers i associacions sectorials constituïdes per dinamitzar empreses del sector creatiu i cultural. Les jornades de formació van arrencar després d'una trobada dels socis europeus del projecte Chimera, de foment de la competitivitat i la cooperació transnacional d'empreses del sector de les indústries creatives dels països mediterranis, a la seu de la cambra egarenca. Les jornades de formació van ser dissenyades per la Cambra de Terrassa per dotar de coneixement, eines i habilitats de gestió en l'àmbit del màrqueting digital i la promoció internacional del sector creatiu i cultural, en un entorn amb un alt component relacional. A més d'acostar-se a la situació actual i les perspectives de futur, els participants van explorar com fer un pla de negoci específic per a la seva clúster i van conèixer les últimes tendències, amb el suport d'alguns casos d'èxit, en l'àmbit del màrqueting digital, a més de adquirir coneixements sobre els sistemes de mesura i avaluació de resultats de les campanyes de promoció digital. Les jornades van oferir una orientació molt pràctica i interactiva de manera que permetrà als participants definir el seu propi pla d'acció.