L’any 2021 s’afronta amb l’esperança de pal·liar la crisi derivada de la Covid-19. En aquest sentit, Ramírez ha explicat que la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb l’Ajuntament, impulsarà la implantació de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU), una oportunitat per dinamitzar el comerç local que arriba en moments difícils. Es tracta d’una prova pilot que s’implementarà a una vintena de municipis de Barcelona i que té un pressupost d’un milió d’euros. El proper exercici també serà clau pel Pla Director del Comerç Local, diu Ramírez. Un cop acabada la diagnosi del sector, s’hauran de definir les estratègies per afrontar els reptes. La regidora també ha parlat de l’impuls de la venda per internet als dos mercats municipals o del naixement de dues associacions de comerciants: Can Palet i Poble Nou-Zona Esportiva.Tots aquests projectes busquen revitalitzar el comerç de proximitat lluitant contra el tancament de locals i la pèrdua de llocs de treball, diu Ramírez.